Ole Markus Sandhåland og gjengen på Karmøy Bilservice lanserte i februar sin nye nettside.

Slik fikk de ny nettside – raskt og rimelig

Skrevet for KN Media
01.01.2021 01:00 - OPPDATERT 18.03.2021 21:12

Det å få produsert en moderne og brukervennlig nettside trenger hverken koste skjorta eller være særlig tidkrevende.

I februar slapp Karmøy Bilservice sin splitter nye hjemmeside. Den gamle hadde for lengst gjort sitt, og var hverken særlig brukervennlig eller sikker lenger. Gjengens nye nettside derimot er både moderne, optimalisert og har de rette sikkerhetssertifikatene.

– Vi er veldig fornøyde med resultatet! For oss var det viktig at den nye nettsiden måtte være oversiktlig, enkel og gå overens med kjedeprofilen. Det gjør den nå, forteller daglig leder for verkstedet Ole Markus Sandhåland.

Når han skulle finne frem i mylderet av mediebyråer var det en ting som var til hjelp – å lese hvilke opplevelser andre kunder hadde hatt. At så mange hadde hatt en god opplevelse med det lokale byrået KN Media gjorde at Sandhåland på forhånd følte seg trygg på at resultatet kom til å bli bra.

– Når vi skulle velge byrå gikk jeg gjennom referansene fra andre kunder. Gode referanser gjorde at vi til slutt gikk for KN Media, noe vi er veldig glade for, sier han.

Løsningsorientert og effektivt

Hele prosessen fra A til Å beskriver Sandhåland som effektiv og lite tidkrevende. Det gjorde at han kunne bruke sin tid nede på verkstedet i stedet for å styre med nettsiden.

– Vi hadde et veldig godt samarbeid. De var effektive og alt i alt var det veldig lite tidkrevende for meg, sier han.

Han trekker særlig frem ordet løsningsorientert når han snakker om hvordan han opplevde KN Media. 

– Jarle Tollaksen i KN Media kom med ideer og løsninger som vi selv ikke hadde tenkt på, noe vi opplevde veldig positivt, forteller Sandhåland som ikke ville nølt med å anbefale byrået videre. 


Jarle har lang erfaring med produksjon av nettsider og hjelper deg gjerne. 

Unngå disse fellene

Tollaksen har lang fartstid med å produsere nettsider. Han forteller at et moderne og fint design ikke er alt. Det finnes mange «skjulte» feller man kan gå i, noe som potensielt kan koste deg kunder. Han trekker frem tre av de vanligste:

– I dag foregår nesten 70% av all internettrafikk på mobile enheter. Det betyr at mobiloptimalisering er svært viktig. En nettside som ikke fungerer skikkelig på mobil er nærmest verdiløs. Tenk derfor mobil ved produksjon av en ny nettside, og la desktop versjonen komme i andre rekke, råder han.

Neste feil han opplever at mange gjør er at de glemmer de rette sikkerhetssertifikatene. Dette kan i verste fall føre til at du havner langt nede hos søkemotorene.

– Google og Apple nedprioriterer usikre nettsider. Derfor er det viktig å ha sikkerhetssertifikat installert på nettstedet sitt. Det er en enkel sak å få ordnet, men dessverre er det mange som glemmer dette, forklarer Tollaksen.

Sist, men ikke minst, noe de fleste av oss sikkert har irritert oss grønn over mer enn en gang:

– Det er ikke mye som er så irriterende som trege nettsider. Folk gir ikke en treg nettside mange sekunder, før de går videre til neste. Da kan du ha mistet en potensiell kunde. Det er derfor viktig at nettsiden er optimalisert, avslutter han.
 
 
Så skulle du hatt modernisert din eksisterende nettside, eller kanskje du har behov for en helt ny en? Ta kontakt så hjelper vi deg til en sikker og moderne nettside – raskt og rimelig.

 


En funksjonell og optimalisert nettside er alfa omega i dag. Har du en treg og lite brukervennlig nettside kan det i verste tilfelle føre til at du mister kunder.