Daglig leder Randi Rauan, Lisa Sævik Myre og Karl Inge Tjoland.

Klare til å ta imot tusenvis av barn og unge

Skrevet av Kent Olsen
03.03.2020 18:40

Til helgen er det klart for regionens største fotballcup i Storhall Karmøy.

SPORT: Karmøy-klubben SK Vedavåg Karmøy er en av 38 klubber som er «Eat, Move, Sleep»-ambassadør. Nå håper de å gjenta suksessen fra i fjor, som ble kronet med tittelen «Årets nykommer» under NFF og Bama sitt kickoff tidligere i år.

– Vi hadde ikke forventet å få noe, men vi ble årets nykommer. Det synes vi er kjempestas. Det var helt fantastisk, sier Karl Inge Tjoland fra klubben.

Sammen med Lisa Sævik Myre og daglig leder Randi Rauan gleder de seg til å ta imot både små og store i Storhall Karmøy til helgen.

– Det er 227 påmeldte lag, så det er rundt 2000 unger som skal i sving, pluss alle foreldre, besteforeldre, tanter, onkler og søskenbarn, sier Randi om omfanget av cupen.

Likevel er hun rolig.

– Vi begynner jo å få litt erfaring. Vi har mange arrangementer gjennom året, og det er det samme du må tenke på. Vi har en god plan og er trygge på gjennomføringen. Med mye dugnadsinnsats så får vi det til å gå ganske smidig, sier hun klart.

Tjoland selv var meget imponert over dugnadsånden i fjor.

– Slik folk i bygda trødde til og bidro, så ble det et fantastisk arrangement og vi fikk ekstremt gode tilbakemeldinger i ettertid. 

Populær cup

Gjengen forteller at det har vært god pågang etter at de åpnet påmeldingsslusene.

– Tydeligvis så likte folk seg her i fjor, for det har vært en enorm pågang på påmeldingssiden. Vi har nesten holdt litt igjen med markedsføringen fordi det har gått av seg selv, sier Randi, og fortsetter:

– Nøkkelen for å få lag til å komme på cupen vår er å lage et godt arrangement som er nøye planlagt og med kjekt innhold, det bidrar til at lag vil komme tilbake.

Cupen har også en sunn profil, noe klubben og Storhall Karmøy hadde klart på forhånd.

– Vi hadde ting i bunn med en sunn profil. Det er en kjempefordel for oss at er innarbeidet. En føler også at cupen skiller seg ut fra andre cuper med at den har et budskap. Det er kjekt å være med på, for da vet du at du gjør noe litt mer enn en cup, sier Tjoland.

Bruktmarked

Nytt i år er at det skal fokuseres på bærekraft, og da får cupen i den anledning et eget bruktmarked.

– Her vil klubben både ta imot og gi ut brukte fotballsko - helt gratis! Alle som donerer fotballsko til bruktmarkedet vil også være med i trekning av signerte herrelandslagsdrakter, sier Håkon Andersen i BAMA i en pressemelding sendt tirsdag.

I tillegg skal Skattkammeret Karmøy ha stand ved siden av gjenbruksstasjonen der det blir gitt informasjon om deres ordning med gratis utlån av sport- og fritidsutstyr.

Cupen arrangeres førstkommende lørdag og søndag og er for barn og unge mellom seks og 11 år.

F.v. Pål Bjerketvedt (generalsekretær i NFF), Karl Inge Tjoland, Monica Wold, Lisa Sævik Myre, Randi Rauan, Roald Alsaker og Håkon Andersen (sponsorsjef i BAMA). Foto: NFF

Debatt
Karmøynytt oppfordrer leserne til saklig debatt!
Tenk over hva man skriver og vis hensyn. Kommentarfeltet overvåkes av våre moderatorer. Grove overtredelser av normal debattskikk kan straffes med utestengelse.